tisdag 6 januari 2009

Rapport från trettondagskula

Det gäller att hänga i nu, när sjöarna bjuder på kalasisar! Idag var vi några jokrar, som attackerade sjön Hövern. Isen var minst 15 cm, 4 cm nysnö (bra gångföre!) och vädret halvsoligt. Temperaturen steg mot nollan under eftermiddagen. Svårfiskat. Det har varit dåligt med aktiviteten hos borrarna de senaste dagarna. Fisken verkar vara i chocktillstånd så här i början. Så var de också på Hövern.

Vi vägde idag de 10 största abborrna. Nu var det bara några stycken av oss som vägde in 10 st, bl a segraren Stefan Holst, som köttade upp hela 4.750 gram med balansar'n. Bra snittvikt. Själv hade jag bara tagit hand om tre abborrar och de vägde tillsammans drygt 1.5 kg.

Holsten med två luns. Hans 10 abborrar vägde i snitt 475 gram.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt att se att isarna är riktigt bra. Bara hoppas att de får ligga kvar en stund.

Anonym sa...

hej!! hur ser isläget ut till nästa lör tävling på järnlunden!?? finns de chans att de blir tävling.hoppas!!!!!

Borg sa...

Vi åkte förbi Järnlunden idag och de närmsta dagarna är det inga problem att köra tävling. Isen är snöfri efter de senaste dagarnas plusväder, men jag skulle tro att den är åtminstone 15 cm. Hur läget är till lördag kan jag inte säga. Jag rekommenderar dig att ringa distriktets telefonsvarare för besked några dagar innan tävlingsdags.

Jag hoppas också att tävlingen kan hållas! Det är dags nu.