söndag 1 november 2015

Hemmafiskare segrade på Sommen.

Stefan Hermansson, duktig fiskare från Malexander SFK, vann höstens båtpimpel på Sommen. Han satsade på att dra sig väldigt långt söderut på tävlingsområdet och kom in med segrarvikten 6.800 kg. 34 deltagare kom till start. Förra gången var vi 9! Snacka om positiv utveckling av sporten.

Fisket var väldigt segt. Det gällde att vara botten-nära och med små rörelser få de enstaka abborrarna som var i närheten att hugga.

Mat fanns det dock gott om! Kanske för mycket. Ofantliga norsstim, som ibland visade tecken på jakt genom kaskader på ytan. Enstaka attacker av grövre norsabborrar, som dock gav tusan i våra pirkar.

Det är tur att det fanns proffsfiskare – bröderna Neo och Anders Olsson med syrran Barbro från Höglandsfiskarna – som kan det här med båtpimpel, så att jag fick med mig fina norsabborrar hem. Det blev ett par kilo filéer och jag fick av min fru löfte om att få fiska nästa helg också.... Tack kamrater! Kul att se er igen efter så många år! Ska testa tafsfiske nästa helg...

Fullständig resultatlista hittar du här

http://malexandersfk.blogspot.se

Segraren Stefan Hermansson, MalexanderSFK. Äntligen i hamn!
Vår fiskeplattform var det i a f inget fel på!
Agnés surt förvärvade abborrar räckte till en 12:e plats.
Alltid närvarande Pelle Ernsth vill inte att jag plåtar hans fångst, eller?


2 kommentarer:

Anonym sa...

Jo den skäms jag inte för. Däremot den hemska utstyrseln på mig. Den kan ju skrämma bort folk från båtpimplet. Ha-Ha. Lycka till på lördag och välkommen i tafsgänget. Med vänlig hälsning Pelle

Borg sa...

Jag tycker att du ser ändamålsenligt klädd ut Pelle. Inte behöver du byta om till invägningen!