lördag 26 januari 2019

Färska isar med förvirrade abborrar ställde till det på Järnlunden idag.

60 pimpelsugna kom till start idag vid Järnlunden. Vi såg många deltagare från Kalmardistriktet samt några entusiaster från både Gotland och Nora.

Jag kommer ihåg några andra tävlingar på Järnlunden då jag nästan funderade på att gå iland och åka hem! Då var det också tävling på nya isar. Idag hade jag samma otäcka känsla – efter första 1,5 timman hade jag inte haft ett enda hugg, ännu mindre något misstänkt pill på kroken! Jag var på kända ställen, fiskade på djup från 2 till 7 meter, rundade Rågön och hamnade till sist på norra sidan av ön. På 10 meters djup fick jag så min första borre. En 30 grammare! Sedan följde några till och i sjunde hålet fick jag 2 kg, bestående av 1-3 hg abborrar! I snabb följd. Blev naturligtvis kvar på platsen och fick några småfiskar till. Troligtvis fanns det inga abborrar grundare än 7-8 meter idag.

Ett stort grattis till alla som lyckades hitta och förvalta sina hål så väl!

Förväntansfull spänning före start! Ser bra ut!
Totalsegraren Hagström gläds med en banan och Birgitta.




Hasse Esebring kom två i YHV-klassen


Ruth Snabb, Finspång, var bästa dam med sina 3.669.
Hennes vikt hade räckt till 4:e plats i HS-klassen!

Börje Nilsson, SFK Firren, vann ÄHV-klassen

Björn Svensson bockar och bugar! Kom 2:a i ÄHV.



Christina Carlsson, Jokers.

Max Jonsson, Firren, enda juniorer idag.
Bra jobbat Max!

Per "Chefen" Nilsson, Nora Gyttorp
fiskade bra och kom 3:a i HS-klassen

Alltid duktige Fredrik Ankarberg vann herrklassen
på fina 5.198 kg.





Inga kommentarer: