onsdag 11 februari 2009

Upprop! Pimpelfiskare från storhetstiden sökes!!!

Nu är det dags för er att putsa pirkarna, avrosta borren, byta linor och fixa matsäcken till söndag. Då är det nämligen DM på St. Rengen (se inbjudan längre ner i bloggen). Jag vet att ni "smygfiskar" för er själva på någon undanskymd sjö. Ställ upp på årets DM och återuppliva gamla minnen. Snacka sk-t med oss andra övervintrare, som inte har lämnat arenan. Jag kommer ihåg att ni var väldigt bra på att munhuggas och vi saknar det!

Isen och fisket är kanon på St. Rengen. De gamla fiskegrejorna går fortfarande bra, det har inte hänt så mycket under de år ni hållt er i skymundan. Fisket sitter i huvudet och det har ni ju kvar.

Var är ni? Kryp fram Kaj Nyström, Hasse Dalhammer (tack för senast, förresten!), Dick Hansson (en gång svensk mästare på Rengen!) m fl

Visst hade vi kul på den tiden när DM var en folkfest med 400, 500 och t o m över 700 deltagare på våra DM?!!!

4 kommentarer:

Anonym sa...

dom flesta har nog fått gravrost på isborret och det är ju som alla vet alldeles för dyrt att köpa ett nytt.

Anonym sa...

Då kan dom låna Kåbergs borr för det är nog bara ytrost på det än så länge.

Borg sa...

Nu får ni vara snälla mot Kåberg. Han ska låna mitt skop-borr i helgen...
Om ni är gamla nog att veta vad det är.

dick sa...

Hej Björn.

Jag träffade H Agne på ishockeyn sist och han sade att ni hade en hemsida. Det är en ovanlig bra sådan måste jag säga. Problemet i dag är att det skrivs inget i tidningarna i dag om pimpelfiske, inga resultat eller kommentarer som du var så duktig på på den gamla tiden. Jag tror att vi får acceptera den nya tiden och tävla mot varandra och ha kul ihop som förr.

Hälsa

Dick