söndag 14 mars 2010

Eländigt fiske på Åländern idag

SFK Firrens 5-timmarstävling på Åländern idag, var trots det vackra vädret, en lång kamp mot innevånarna under isen! Över hela sjön hade abborrarna bestämt sig för att ta kommandot över oss, ett 90-tal frusterade deltagare. Otroligt nödbedda att hugga som vanligt, abborrarna bet ihop fullständigt och gick segrande ur kampen.

Normalt brukar Åländern alltid ge goda fångster, men idag var det bara en " lång och eländig" kamp.

Med lite distans tycker jag ändå att det är sådana här dagar som är nyttig för oss tävlingsfiskare – man kan numera inte ta någon sjö för givet! Jag ska absolut inte klaga på mitt resultat idag, jag försvarade (till min stora förvåning!) förra årets "titel" i ÄHV. Efter massor av borrande och trixande med de nödbedda innevånarna under isen.

Här kommer resultaten:

1 kommentar:

Anonym sa...

lasa hela bloggen, ganska bra