tisdag 21 december 2010

7 kommentarer:

holst sa...

god jul och gott nytt år alla klubbkamrater hälsar holst.

Anonym sa...

Hur är isläget på Järnlunden?

Borg sa...

Jag har tyvärr inga rapporter från Järnlunden. hoppas att någon annan kan lägga in en rapport om Järnlunden eller några andra sjöar. Det är inte bara isen det är problem med, det är nästan omöjligt att komma intill sjöarna p g a mycket snö och dåligt med p-platser!

Håkan Franson sa...

Hej Björn och övriga pimpelvänner. Isen är bra på Åländern och Åsunden(norra). Jag ska ut i morgon på stora åsunden söder om Råsöbro är det tänkt och återkommer med rapport om isläget där. jag var även ute på Ämmern juldagen och jag gick över sjön och hittade ingen dålig is där. Lite sämre vid land men ingen fara. Isen var genomstöpt på "bergsidan" med bra före. Ute på sjön var det mycket snö o tunggått. Vi synes!

Håkan Franson sa...

Ni som är sugna kan parkera vid hovsta brygga, det är plogat dit. Även svenmyra vid åländern var plogat,men det är ett litet tag sen vi var där.

Anonym sa...

Järnlunden vid Eda ca 10-15 cm enligt uppgifter jag fått idag

Håkan Franson sa...

Hej igen!
Åsunden vid långebro håller bra is. Mellan 10-15 cm på de flesta ställena men lite sämre på snöfläckarna. Vid land var det också sämre så passa upp när ni passerar stenreveln. Fisket var dock dåligt, det berodde säkert på att isen inte legat så länge. Om någon vecka drar det nog igång.
Mvh Håkan
ps. Gott nytt år på er!