fredag 9 november 2012

Ny pimpel-site för oss sportfånar

Hej!
Nu är det snart dags igen. Nollgradigt och klar himmel utanför fönstret. Härligt!
Avundsjukt läser jag om is-premiärer lite längre upp i landet. Jag har kanske, med ålderns rätt, blivit försiktigare med de första isarna och vill gärna ha lite stabilitet under dojjan, men visst blir man rejält sugen.

I väntan på att sjöarna i Östergötland ska binda sig, kan du med fördel läsa säsongens första rapporter om isläget i övriga delar av landet, trigga upp stämningen och planera inför kommande vinter. En ny intressant pimpel-site har startats av Martin Södergårds och hans kusin Erik. Martins "programförklaring" låter så här:

"Kylan har kommit krypande och vi står inför en ny pimpelsäsong.
I samband med detta så har jag och min kusin Erik lanserat en ny hemsida vid namn pimpelsport.se. Tanken är att pimpelsport.se skall fånga upp olika nyanser från vår sport, sånt som väcker nyfikenhet och som vidareutvecklar oss som håller på."


Jag själv kommer att följa pimpelsport.se med stort intresse och önskar Södergårds-grabbarna lycka till! Den nya hemsidan har ett namn som förpliktigar!

Imorgon blir det gädd-KM! Enligt förhandrapporterna lär vi bli 8-9 båtar som kommer att göra skärgården utanför Stegeborg osäker för dess innevånare.

Skitfiske på er!

Inga kommentarer: