lördag 9 februari 2013

Rapport från Åsunden, Mjölkvik

Rimforsa FK:s tävling idag på Åsunden, Mjölkvik, drog drygt 80 tävlande till start. 4-5 minusgrader, lätt snöfall och en kännbar nordanvind. Det kraftigt påsläppet i sjösystemets kraftstationerna under vintern, speciellt de senaste veckorna, gjorde att arrangörerna blev tvugna att ruska av stora delar av bl a Ulvesund, som de senaste året levererat storta fångster. 20-30 cm nysnö på isen gjorde det verkligen tungt att gå. Jag själv valde att hålla mig till närområdet idag.

Nåja, det gäller att gilla läget och göra det bästa av det!
Så gjorde dagens totalvinnare, Jesper Dyberg, Nora Gyttorp, som längst in på Bergavattnet hittade grundgående abborrar, som gav honom totalfångsten på cirka 10.5 kg.

Jag tror att Jesper och jag hade samma typ av fiske, då jag efter 2,5 timme återvände till min vik där jag började med dåligt reultat, och gick ännu närmre land. På 1 till 1,5 meters djup fick jag igång ett fantastiskt fiske med ilskna 40-60-grammare som stod direkt under isen. Hur kul som helst.

Men inte var det klassiskt Åsundenfiske, men vad tusan – återigen, det är bara att gilla läget.





Resultat:


  

Inga kommentarer: