lördag 6 april 2013

Rapport från Jokers "Storkula" på Åländern

Stefan Holst t v (vann herrklassen!) och Hans Agné förrättar prisutdelning.

För några dagar sedan lade vi ut inbjudan till en snabbt påkommen kula på Ärlången. Många pimpelsugna ville utnyttja det fina vädret och fina isarna och vi räknade in hela 53 till start, varav hela 11 var damer!  Dagens fiske var, för att vara på Ärlången, ovanligt "försiktigt". Man fick borra sig fram till bra områden, där abborrarna var mer nappvilliga och höll en hyfsad snittvikt. Jag själv valde att gå till höger från start, in i långa viken där jag aldrig fiskat förrut. Jag räknade med ett ganska "surt" fiske ute i stora sjön och ville prova nya områden med plana bottnar på 3-4 meter. Vi är ju inne i april och någon gång ska väl fisken gå in på grundområdena!?? Hittade bra fiske på 2-3 meter och fick ihop 6.8 kg och blev totalsegrare på detta. Se mina rödmarkerade områden på kartan! Jag gick ner i pirk- och krokstorlek och hade hur mysigt som helst med de små liven under isen.
En nöjd "bloggmaster" efter att ha blivit totalsegrare.

Lena Stridh, Gullringens SFK segrade i damklassen på fina 5.540 gram.
























Pelle Ernsth från Forserum hittar som alltid till våra tävlingar.


































1 kommentar:

Anonym sa...

Ålendern ?:)