lördag 22 januari 2011

Far och son tog storslam på Åsunden!


Jokrarna Björn Svensson och sonen Patrik Carlsson segrade var sin klass på Åsunden idag. Björn blev också totalsegrare min sina mäktiga 12.790 gram, 7 hg före HV-segraren Henry Hermansson. Snittet på abborrarna var osedvanligt lågt, 15-20 grammare. Som tur var kom det en och annan bonusfisk. Jag fiskade på 1,5-3,5 meter och hade fläckvis bra fiske. För att bryta förödande vanor, valde jag utforska en, för mig helt ny del av sjön. Den klassas allmänt som helt omöjlig, men jag hade kul i min ensamhet. Är nöjd med mina 8,5 kg och en 2:a plats i klassen.
Rimforsa FK arrangerade och bjöd på fantastiskt fint väder och kanonis på 20-30 cm och väldigt lättgånget. Tävlingsområdet var skapligt stort. Från Rimforsa i norr ända ner till Ulvesund.

Här kommer resultalistan:






1 kommentar:

Håkan Franson sa...

Starkt jobbat Björn, att klämma ur 8,5 kg från det område du fiskade.Precis som du säger ett svårt område, som oftast är kass.