söndag 13 februari 2011

DM på Åsunden avgjort!

Med start vid Mjölkvik och knappt 80 deltagare genomförde Rimforsa FK årets DM på ett förtjänstfullt sätt. Minus 19 grader vid start, klarblå himmel, men som tur var helt vindstilla, det var riktigt skönt! Jag bestämde mig för att gå ner till kraftledningen där det normalt sett brukar finnas rejält med abborrstim på 3-6 meter den här årstiden. Men tji fick jag. Och många med med mig. Det var uppe vid Ulvesund de stora vikterna togs.

Jag fick ta abborrarna "en och en" vilket aldrig ger några vinnarvikter på Åsunden. De fanns där, men jag fick ingen fart på dom. Väldigt frusterande. Har aldrigt känt mig så stressad. Jokers tog annars 4 klassegrar och värst var vinnarskallen Stefan Holst, som vräkte upp hela 14.875 gram som var dagens tyngsta fångst. En annan, som också har en j-kla vinnarskalle, är Björn Svensson, som vägde in hela 12.695 gram. Han vann ÄHV med 5,5 kg före tvåan Christer Frisk. Som tröst för mig får jag nöja mig att Björn kör med min krok, hm....















Jokers pristagare på dagens DM. Stående fr v Björn Svensson (1:a ÄHV), Jaroen Rianphaeng (1.a DS), Patrik Carlsson (3:a HS), Lisbeth Borg (2:a ÄDV), Christer Hagström (3:a HV), Birgitta Gustavsson (1:a DV). På knä totalsegraren Stefan Holst (1:a HS).

Läs mera på Rimforsa FKs hemsida. Länk till höger.

OBS! NY RESULTATLISTA! Göran Ingvald tävlar inte i ÄHV, han är bara HV. Ändrat i dessa uppdaterade listor. Tack för det, nu kom jag på 5:e plats, dock ingen SM-plats.

Resultat:



1 kommentar:

Kristian sa...

Bra jobbat Holsten!