måndag 21 februari 2011

Rimforsas herrjuniorer vann SM-GULD!


 Ett stort grattis till SM-guldet, grabbar. Marcus Fransson, Marcus Karlsson, Adam Bronow och Daniel Molin, tävlande för Rimforsa FK, gjorde processen kort med övriga lag i äldre herrjuniorklassen på SM i går. De hade 6 kg tillgodo på silverlaget från Enköping. Mycket bra jobbat! Daniel fick även medalj på det individuella SM-et och kom på en jättefin bronsplats.

Här är samtliga medaljörer från Östergötland:
Indv. Äldre herrveteraner
Bo Andersson, Östgöta SFK (silver)
Björn Borg, FK Jokers (brons)
Indv. Damveteraner
Rose-Marie Frisk, Rimforsa FK (brons)
Indv. Äldre Herrjuniorer
Daniel Molin, Rimforsa FK (brons)
Lag Herrveteraner
FK Jokers (brons)
Lag Äldre herrjuniorer
Rimforsa FK (guld)

I Jokers bronslag ingick som vanligt Björn Svensson, jag själv, Hans Esebring samt Christer Hagström. Vi gick ut tillsammans och fiskade nära varandra hela tävlingen. Efter 35 minuter var vi framme vid vårt mål och det var Pilskär. Det fanns fisk i varje hål över ett ganska stort område utanför skäret. 3 - 6 meters djup, men det var väldigt svårt att "få igång" abborrarna. Fisket passar oss östgötar (och smålänningar!) bra, påminde ganska mycket om fisket i våra sjöar. Mina lagkamrater och jag själv fiskade jämnt, så någon favör hade vi att vi gick till samma ställe.

På lördagens individuella tävlingen fiskade jag och Björn Svensson utanför Askskären. Samma sak där – fisk i varenda hål! Jag hade två stycken bomhål och Svensson inget bomhål. På 4 timmars fiske! Helt otroligt va´ fisk det måste vara inne på grundområdena. Jag kan förstå att det ibland blir monstervikter när dom riktigt är i hugget och när storleken är lite större än de vi fick under SM-et.










Även en bloggare kan få sig en medalj!




Fullständiga resultat hittar du på SM-arrangörens hemsida
 http://www.pimpelsm2011.se/

2 kommentarer:

Storm sa...

Nog !

Är du lite nöjd nu "Gubbe" ;-)

Supergrattis alla sydländska "bröder".

Men 3520 gr o 53 cm är nog bättre;-)

Hae't Gött !

Borg sa...

Det må jag säga! Helt lovlig.
Klart bättre än det vi höll på med i kylan. Nu leker ni väl "hela havet stormar;-)"
Grattis och hälsa!