fredag 1 januari 2016

Gott slut på 2015 med en rekordgös!

Vår kassör Uffe Andersson kontaktade mig i mellandagarna och här är hans historia:

"Tjena Björn, jag vill rapportera ett nytt klubbrekord på gös. Hon togs i somras och jag har medvetet sparat rapporten till årets slut. Det kan komma fler under året, alltså.....
Årets största gös vägde 11.150 gram med en längd på endast 96 cm med enorm ryggbredd o buk. Min förra gös på 10450gr hade en Längd på 100cm!

Fångstdjup ca 8 meter en glödhet sommardag och givetvis återutsatt efter ett par snabba kort. Efter den gösen tappade jag fokus på gösfisket och har inte fiskat så många fler gånger, har nog bara fiskat 18-20 fiskepass efter gös under året, jämfört med tidigare säsonger som legat på 40-45 fiskedagar med ca 10t immar/fiskepass.


Har återigen börjat med mer trollingfiske på Vättern och även havet.

Gott Nytt År!
kassörn


Uffes nya klubbrekord. 11.150 gram gös

Inga kommentarer: