söndag 31 januari 2016

Resultat DM på Lien 2016-01-31

Vi hade en fantastisk dag på sjön idag. Visserligen var det landlöst, men väl ute på isen, var den hård och fast. Solen glimtade fram ett tag och vinden hårdnade framåt 12-tiden. Vi blev nog lite till mans överraskade av abborrarnas nappvillighet och att de gick så grunt! Vi är ändå fortfarande i januari, och Lien bruka inte "släppa till" så mycket fisk förrän slutet februari till början av mars.

Bästa fisket för mig var mellan 2 och 2,5 meter. I många hål höjde sig abborrarna fortare än mina intentioner. Ibland satt jag med 70 cm lina ute och hinkade småborrar. Då går det fort.

Tack SFK Baltzar för att ni fixade is till vårt DM. Jag blir glad för varje DM vi kan hålla på våra breddgrader! Dagens 75 deltagare tackar samfällt!

Här kommer resultaten:










































Vår Christer blev totalbäst med sina 9.712 gram.

FK Jokers segrande lag i HV-klassen. Vi snittade 8 kg per skalle!
Fr v Christer Hagström, Björn Borg, Björn Svensson samt Hans Esebring


1 kommentar:

Borg sa...

Jag ser att det ska vara en till i HS-klassen, som är kvalificerad till SM. 15 % av deltagarna (29 stycken) blir 5 till SM. Grattis till Daniel Molin också!