lördag 11 februari 2012

1, 2 och 3-timmarshål på Åsunden!

För att vara med i toppen i dag gällde det att vara med från början. Framförallt att vara på rätt plats, dvs vid Ulvesund vid tävlingsområdets mest norra del. Många av oss som startade där idag satt första timmarna och bara "hinkade" abborre. Det var grymt med fisk på 6-8 metersdjup. I de flesta hål gick det utmärkt att hissa upp abborrarna till halva djupet och då gick det fort. Segraren i ÄHV-klassen Åke Allard, SFK Firren, satt hela 3 timmar i samma hål – det måste vara rekord! Han vägde in över 12 kg. Jag själv satt första timmen på 6 meter och fick cirka 4 kg i samma hål. En riktigt bra start för att hålla vad jag lovade i mitt förra inlägg. Jag vägde in 11.225 gram och kom 2:a efter Åke. Men den som slog alla, även sig själv med nytt personligt rekord, var Kent Adell, Malexanders SFK, som jobbade ihop över 17 kilo. Han satt längre in i sundet, stilla som ett sjömärke och drog hela tiden. Bra jobbat Kent!

Dagens totalsegrare Kent Adell, Malexanders SFK

Storleken på abborrarna var som vanligt på Åsunden mellan 25 och 40 gram, alltså perfekta tävlingsabborrar. För mig blev det inga bonusfiskar. Dagens tyngsta abborre vägde 1,4 kg. 

Några deltagare anslöt till oss efter någon eller några timmar och fiskade på bra, men det var liksom kört för dom....

Resultat





Inga kommentarer: