lördag 4 februari 2012

Kylslaget på Åländern

Med minus 16 grader vid start samlades endast drygt 50 personer att göra upp om priserna på SFK Firrens 4-timmars på sjön Åländern i Östergötland. Fisket blev som jag befarade, väldigt trögt. Jag gick säkert 45 minuter innan jag fick första fisken! Ändå var jag på "beprövade" områden, men vad hjälpte det? Har varit med om detta tidigare på Åländern. Fisken finns men har fullständigt slagit igen truten.

Mycket riktigt kom de igång efter ett par timmar, på samma plats! Mellan 5 - 15 abborrar i stort sett varje hål. Djupet 3,5 till 4,5 meter. Man blir aldrig riktigt klok på fisket och tur är väl det... Fick även en bonus på ca 2 hg.

Solen sken, isen var bra och det gick utmärkt att gå. Kul fiske när det satte igång. Jag kan egentligen inte klaga på något. Vann ÄHV-klassen dessutom.















Totalbäst blev Daniel Molin, Rimforsa FK med sin skapliga fångst på 6.740 gram. Här står han med farsgubben Patrik (t v) som borrade i sten i andra hålet! Fixade ändå ihop 3.220 och kom på 9:e plats.

Resultat

Inga kommentarer: