söndag 26 februari 2012

Vinterns bästa is på Lien och Cancertävlingen


Dagens tävling på Lien, Tjällmo, samlade 145 deltagare och vi bjöds på strålande sol och säsongens bästa is. I länets södra delar är det snart inga isar kvar, men här gick vi ut på 25 -30 cm hård kärnis. Ytan är polerad, men pga det kyliga vädret (rund nollan) var det torrt på isen. Fantastiskt!

I väntan på resultatlistan kommer här några bilder från Cancertävlingen, som preliminärt ger ett bidrag till Barncancerföreningen i Linköping dryga 17.000 kronor. Ett digert prisbord med enbart skänkta priser är tradition. Vattenägarna bjussar på vattnet. Tävlingen är en fin tradition som SFK Baltzar genomför på ett utmärkt sätt.

Kent Adell vann herrseniorer och strålar ikapp med solen!
Jag tror att hans påse vägde ca 5,8 kg.



















Per Johansson från arrangörsklubben SFK Baltzar följde upp sin fina svit av segrar i vinter, med ytterligare en. Han vann HV-klassen och valde en platt-TV.


















Christina Carlsson (i mitten) från FK Jokers vann ÄDV-klassen och berikades med en kaffebryggare.





















Själv blev jag totalsegrare på 8.060 gram. Fiskade på 2-3 meter hela dagen och hade några riktiga smörhål. 32-pirk och orange/röd 16-krok. Något förlängd länk av nylonlina. Sista 45 min tog jag till 45-pirk för att få upp farten. Hade tafsmete med mig, men behövde aldrig ta fram det.


Jokers vann 3-mannalag, fr v Patrik Carlsson, Björn Svensson och jag själv. Vi hade ca 16,5 kg.

2 kommentarer:

Per Karlsson sa...

Grattis Björn!

Borg sa...

Tack!
Kul att få en riktig fullträff!
/Borg