onsdag 8 februari 2012

Calle Björkhammer drog luns på Risten

Vi var ett 25-tal daglediga som möttes idag på Risten för en onsdagskula. Ingen klassindelning då vi bara vägde de 10 största. Det är en återgång till hur det var förr om åren. En populär regel bland gubbar och gummor. Alla har chansen till att vinna och det är väldigt avstressande. Nåja – jag skönmålar kanske lite! Jag har svårt att tänka bort mina ingrodda tävlingsrutiner och bara gå efter stor abborre. Jag har kanske inte nerver för det här?! Vad gör man när det bara nappar tusenbröder på 12-kroken? Som tur var visade det sig att ingen annan fick något grovt i min del av Risten. Alltid en tröst! Mina 530 gram på de 10 största är inget att skriva om. Det är bara att bryta ihop och komma igen. Nu på lördag t ex. Då ska det bli åka av på Åsunden.... Jag väger inte in under 9 kg!



















En överlycklig Calle Björkhammer, Rimforsa, som blev dagens lunsmästare. Han premierades även för dagen största abborre. Den vägde 780 gram.
















Janne Klingblom överraskade med att få sin fångst på mormyska??!!! Bra jobbat "Klinga". Även om du missade många rundbukade. (Vem gjorde inte det...?)










Shozo Kadowaki hade mest roligt åt Svensson och undertecknad, som inte fick något pris. Visst är de trevliga, de små japanerna...









De 8 bästa resultaten:
1. Carl Björkhammer 3.130 gram
2. Jan Klingblom, 2.270
3. Shozo Kadowaki 1.940
4. Christer Frisk 1.440
5. Åke Allard 1.290
6. Rosemarie Frisk 1.220
7. Evert Karlsson 1.190
8. Bosse "BAM" Andersson 1.100

Inga kommentarer: