måndag 4 januari 2010

Ispremiären avklarad

Nu är den avklarad. Jag tänker i första hand på jul- och nyårshelgen men också på min egen ispremiär. Jacobsson och Haglund i Firren ordnade en kula i lördags på Åländern. Vi var ett 30 deltagare som träffades vid den kylslagna sjön. Hyfsat klart väder, ca 10 minusgrader och en rejäl snålblåst, som gick genom märg och ben.

Jag tror att även abborrarna i den normalt fiskrika sjön hade drabbats av kylan. De hade stängt igen fullständigt. Jag hade bara 1,4 kg och högsta vikt utifrån stora sjön var dryga 4 kg. Mycket märkligt. Fick i alla fall några fina matisar med mig hem. Hade också tummen i munnen på en kiloborre, men hon vill annat.

Men det var trevligt att vara ute på isen igen. Särskilt när solen bröt igenom!

Isen i första delen av sjön var 20 cm och det kom ut en bil och körde på den upplogade banan på sjön!

De flesta sjöar runt om i distriktet har nu fina isar. Det är värre med p-platser!

Inga kommentarer: