lördag 23 januari 2010

Resultat från Jokernappet på Rengen 2010.

Kolla i Jokers Bildarkiv, så hittar du fler bilder från Jokernappet 2010!

Det slog mig när jag sammanställde prislistan från vår tävling på Stora Rengen idag – är det så att man kan se i resultaten var de bästa vikterna kommer ifrån??? Ett är säkert att de yngre deltagarna på Jokernappet (som kom in på slutet av gångtiden) hade de klart största fångsterna. Det tunga gångföret på isen gjorde att de äldre stannade hemmavid och de spänstiga "ungdomarna" drog iväg 3-4 km och hade tydligt ett bättre fiske. Vid omkring 3 km ligger Tallön mitt i Rengen och grundområdena runt omkring. Hett idag.

Denna ovetenskapliga studie kan stödjas med snittvikterna inom respektive klass: HS – 5,8 kg, HV – 5,3 kg, ÄHV – 4,33 kg, DS – 4,24 kg, DV – 4,26 kg, ÄDV – 3,8 kg och slutligen på topp den ensamme ÄHJ-en som fick hela 8,53 kg!

Nåja, att gå långt på sjön kanske inte var utslagsgivande, men jag tar mig friheten att leka lite med siffrorna.

Håkan Fransson (mitten), Rimforsa FK, blev dagens totalsegrare med mäktiga 13.660 gram, 410 gram före klubbkompisen Per Karlsson (th). De båda tillsammans med 8:an i HS, Magnus Jonzon (tv), ingick i det segrande laget. Självklart ett oslagbart team idag.


Resultat Jokernappet 2010
Finns även i Jokers Bildarkiv/Resultatlistor 2010

Inga kommentarer: