lördag 30 januari 2010

Kallare får det inte bli! Minus 28 grader vid start av tävling på Åsunden


63 tappra (eller snarare galningar!) ställde upp på Rimforsa FK:s tävling på Åsunden idag. Vid start var det minus 28 grader. Jag har aldrig gått ut på en tävling i sån kyla. Men nu är det gjort och jag har inga köldskador, vad jag kan se. Arrangören avkortade tävlingen till 3 timmar, vilket väkomnades av deltagarna. Gångföret på sjön var riktigt tungt – 40/50 cm snö och delvis stöp. Jag gick 200 meter och stannade vid startviken. Som högst oplanerat resultat av mitt beslut blev det en seger och skapliga 5,7 kg i konten. Största abborre togs av klubbkompisen Hans Agné med en bjässe på 1.420 gram. Utan huggkrok och hela underarmen i hålet – i den kylan!

Här kommer resultaten:

Inga kommentarer: