fredag 22 januari 2010

Snörapport från Stora Rengen

I morgon lördag ligger hela Rengen och väntar på det stora slaget – Jokernappet 2010! Vid kontroll i går eftermiddag var snödjupet ca 17 cm, relativt lätt snö och ingen hård yta. Det har inte kommit någon ny snö under natten eller idag på morgonen.

Välkommen till Jokernappet 2010. Utgång klockan 09.30.
Se inbjudan lite längre ner i bloggen.






















Vid förra årets DM blev det inte bara rekord i totalfångster (på topp Patrik Carlsson med 15.100 gram!). Det kom även upp stor abborre. Här visar Lollo
Wängstam upp sin jätte på 1.320 gram.

4 kommentarer:

Håkan Franson sa...

Ska bli skoj att få tampas imorgon igen. Var en sväng på Åsunden idag,där var det riktigt besvärligt väglag med släppstöp och annat elände,inget sånt på Rängen? Annars blir det jobbigt bara att gå 1 km. Att gå 2 med full låda skulle bli ett riktigt kraftprov,hoppas vi slipper detta imorgon. Vi ses!

Borg sa...

Hej Håkan, jag har inte varit ute på Rengen idag, men jag tror inte det är så dåligt väglag. Du får väl nöja dig med halvfull låda så att du orkar hem!!!

Håkan Franson sa...

Hehe...skulle inte tro det,jag lär kämpa tills jag stupar! Får gratulera till taktisk seger på Svenningbysjön,ibland är det bra att ha is i magen. Skulle jag behövt ha förra lördagen;-)Ska inte upprepa misstaget imorgon,vill ha revansch på Patrik,han ligger + på mig vad det gäller Rengen.

Borg sa...

Good Luck!
Men kom ihåg att det över 3,5 km till Svartmåla.