söndag 28 februari 2010

Årets pulshöjare på Lien

 Det dignade prisbordet (skänkta priser alltihop) ger många möjligheter att få med sig ett fint pris hem. Väldigt uppskattat!

 
Kent Adell tömmer stövlarna. Vatten eller fotsvett?

Vi var ett 140-tal deltagare på dagens pimpeltävling Cancertävlingen 2010 på sjön Lien. Arrangören SFK Baltzar från Motala hade gjort ett fantastiskt jobb för att genomföra tävlingen. Det ende de inte kunde råda över var det tunga och blöta föret på sjön – eller som tävlingsledaren Wallman sa innan utgången: – "Lycka till! Ni kommer att få ett helvete där ute." Kanske inte ordagrant, men med samma innebörd.

Blötsnö och sugande stöp till ett djup på 35 cm suger musten av den mest vältränade. De flesta lyssnade på den egna kroppen och stannade när pulsen nått max. Min egen kropp och sunda förnuftet stoppade mig på ett ställe jag aldrig fiskat förut. Ensam första timmen bakom en liten ö och fisk hela tiden första timmen. Stället dog sedan (som alltid på Lien!) med jag hittade i slutet några bra hål på oborrat strax utanför där jag börjde. 5.070 gram räckte till seger i ÄHV. Fiskedjupet var 2-3,5 meter.

Jag blev slagen av en ÄHJ (Johansson från Finspång, säkert en ättling till gamle SM-mästaren?) som hittade fin abborre och fick hela 7,2 kilo denna dag. Fantastiskt kul att en junior får högsta vikten av alla. När hände det senast?

FK Jokers tog sin tredje inteckning i vandringspriset för bästa 3-mannalag. 
Fr v Patrik Carlsson, jag själv och Björn Svensson

Ulla-Britt Kaliff jobbar med resultatlistan just nu. Återkommer så snart jag fått den.

2 kommentarer:

Anonym sa...

He he nu är stövlarna torra.

Kent

Borg sa...

Det var väl en liter vatten kvar i fodret???
Förslag – gör små hål i stövlarna, så rinner vattnet ut lika fort som det kommer in. Varför inte prova sandaler?