torsdag 11 februari 2010

Dagsrapport från Åsunden, Mjölkvik

 OBS! Ny information. Läs Fransons kommentar. Han har korrigerat min karta. Jag har ritat in den begränsning som gäller i norr (tror jag fattat...). Bergaviken är med!

Håkan Franson ringde in följande rapport om isläget inför lördagens tävling på Åsunden.

Vid land är det fortfarande sörja att gå i, men lite längre ut har det blöta ytlagret frusit till 6 cm is. Det bär alltså att gå på och det är ett mycket glädjande besked. Än så länge är det fortfarande stöp och besvärligt att gå söderut från starten. Det jag markerat på kartan är inte exakt, det är min bild av vad Håkan sa på telefon. Kolla bloggen igen i morgon. Jag tror arrangerande Rimforsa FK snabbt kommer att meddela mig eventuella förändringar. Klubben ska köra upp några skoterspår också och det kanske är i senaste laget, men man gör ett försök.

2 kommentarer:

Håkan Franson sa...

Rättelse: Bergaviken är med. Gränsen går från sydvästra udden i bergaviken till Skallö. Och från Skallö rakt över mot andra land som Björns karta visar. Isen var ute på flaket 25 cm, sen ett par cm vatten,ovanpå detta ca 6 cm is och sen som grädden på moset ett par cm snö. Vi drar som nämnt upp ett par spår med skotern imorgon. Nisse ska även kolla om han kan låna en snöslunga att köra upp en bit ner till sjön där snön ligger ca 60 cm djup. Allt för att underlätta för dom som har svårt att gå. Väl mött på lördag!

Håkan Franson sa...

Nu har du fått det rätt Björn. Möjligt att jag var lite otydlig i telefon:-)