onsdag 17 februari 2010

Klart med lördagstävling på Åsunden!

Kent Adell m fl inbjuder till 
Öppen tävling på Södra Åsunden 
Lördagen den 20 februari 
Tävlingstid 10 - 14 
Start i Hycklinge
Samling och parkering vid skolan.

Eftersom detta är en spontant arrangerad "storkula" för alla fiske- och tävlingssugna kommer hela överskottet att delas ut i priser. Kom i god tid till samlingen 08.45.  30 min gångtid ut och 45 min in. Tävlingen är sanktionerad.

Vi hälsar alla välkomna till en fantastisk del av Åsunden, som legat i tävlingsträda under flera år.

10 kommentarer:

Håkan Franson sa...

Ta med snöskor. Det vankas upp till30 cm snö på lördag sa dom på vädret förut. Och hårda vindar från ost. Men det hindrar väl inte äkta entusiaster:-)

Borg sa...

Är det sant??? Nu får det räcka! Är i götet och här är det lagom med snö, kanske stannar här...:-)

Anonym sa...

Hej. Vi är några gotlänningar som tänkte åka till åländern nästa helg. Vi är lite tveksamma till söndagens tävling. Är det alltid trögt på lien eller har vi bara haft otur förut. mvh jörgen axenmo

Håkan Franson sa...

Lien är inte alltid trög. Segrarvikter över 10 kg har förekommit. Men mer normalt är vikter kring 5-7 kg som segrarvikt. Rätta mig om jag har fel Björn:-)

Borg sa...

Lien är en av mina favoritsjöar. Det är den mest ärliga sjön vi har, då högsta vikterna sällan kommer från samma område. Här måste man jobba, finlira, tafsmeta etc. Det är aldrig kört om du efter tre timmar har 3 kg. Jag gillar när det är upp till dig själv hur bra det ska gå. Visst - du kan gå helt fel, men vadå? Det är lika för alla. Efter 25 års erfarenhet från sjön, kan jag påstå detta. Du har rätt Håkan, det har varit några år då segervikterna låg runt 10 kg, men 6-7 kg är numera ett toppresultat. Det är lagom! Jag är lite less på allt snack om att en bra fiskesjö ska ge vikter över 10 eller 15 kg. Ett par smörhål, så är det klart. Börjar väl bli lite gammal (och förståndig???)

Håkan Franson sa...

Ja vi har kanske lite för bra sjöar i vårt område. Kanske är det dags att "damma" av Lickasjön och Annsjön,där krävs det helt andra kriterier för att lyckas. Tyckte om era sjöar ni anordnade tävlingar på förr i tiden åt Rummahållet,har glömt namnen på sjöarna men där fick man anstränga sig lite mer. Glömmer aldrig när vi fick knyta fast lådan med ett rep för att den inte skulle blåsa iväg på en av era tävlingar,det var blåsväder det:-) Hette inte den sjön Storsjön?

Håkan Franson sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
FS sa...

Hej och grattis till den fina vintern ni har i mellansverige.
Har kollat lite på olika vädersidor och konstaterat att det är katastrofala förhållanden över hela Sverige nu på lördag.
Här i S-vall ska det vara -20 och blåst snön kommer inte fören nästa vecka.
Tänkte även passa på att blanda mej i debatten om vad en bra sjö är. Jag har samma utgångsvärdering som Borg att en bra sjö är jämn och kann vinnas lite var stans på sjön men det är ofta jämnare när det är högre vikter iaf är det min erfarenhet.

Unknown sa...

Hej! Jag heter Mike och är Vice Ordförande på FLUGA-Linköpings Universitets Flugfiskeförening. Bara undrar om någon vet om det är bra parkering vid Mjölkvik eller om vi kan parkera där någonstans för isfiske på söndag till en aktivitet med vår förening.

tack,

Mike

Håkan Franson sa...

Det är nog bra att höra med Lennmans som äger Mjölkvik om detta. Att ställa bilar i vägen är ingen bra ide´.